-ILYMR-Labels

life (44) share (33) cinta (25) friend (7) doa (4) BIRTHDAY (2) DIng DOng (1) LAGU (1) bujang (1)

LELAKI TIDAK SUKA

1.Lelaki tidak suka perkara perkara remeh…
Mungkin bagi wanita ia perkara yang penting tetapi bagi lelaki ia mungkin perkara remeh.bagi lelaki,banyak lagi perkara lain penting untuk difikirkan.antara contoh perkara remeh seperti kerap telefon,sms dan sebagainya..
Bagi lelaki,banyak lagi perkara lain nak dilakukan seperti bekerja dan mencari duit.

2.Lelaki tidak suka wanita yang suka membebel,berleter dan tak henti bercakap..
Maka nasihat pada wanita,janganlah kuat membebel takut-takut nanti si lelaki akan menyepit mulut anda dengan penyepit baju..
Cukuplah menegur secara lembut..

3.Lelaki tidak suka wanita yang terlalu sangat mengambil berat pada dia..cukuplah sekadar berpada pada..
Kalau dah setiap sejam tanya “awak kat mana?” “awak dah makan?” “awak dah makan ubat ke?”
Siapa pun bosan..

4.Lelaki tidak akan menunjukkan kasih sayangnya dengan kata kata…
Mereka akan tunjuk kasih sayang melalui perbuatan..
Jadi jika si lelaki kurang menunjukkan kasih sayang melalui kata kata,tidak bermakna si lelaki tidak sayang…cuma malu mengucapkannya…

5.Lelaki suka perempuan yang manja bukan mengada ngada atau gedik..
Sekali sekala cubalah bermanja dengan lelaki…
Tetapi pastikan ianya “MANJA” bukan “gedik”

6.Lelaki seorang yang ego..
Jadi cara nak menghadapi ego lelaki mudah sahaja iaitu jangan lawan egonya balas dengan kelembutan..
Pasti si lelaki tumpas

7.Lelaki tidak suka terlalu dikawal…
Berikan ruang dan kebebasan sedikit pada lelaki....
Pasti si lelaki akan lebih menyayangi anda

8.Lelaki tidak suka menceritakan masalah yang dihadapinya di hadapan wanita....
Lelaki lebih suka menyelesaikannya sendiri…Jangan lah bertanya soalan berulang ulang kali tentang masalah yang dihadapinya…
Kalau anda lagi banyak bertanya,menambahkan lagi beban dan masalah yang baru padanya

9.Lelaki tidak suka perempuan yang kuat merajuk…
Cukuplah sekali sekala….
Kalau selalu sangat merajuk,letih si lelaki nak memujuknya..baik cari wanita lain..hehe

10.Lelaki suka menjadi “RAJA”....
Maka anda perlulah menjadi “RATU” nya

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
kENAPE AdE ILYMR???ILYMR ni AdaLah SesUaTu PerKArA YanG DatAng DarI hAti Aku SenDiRi...MulA2 Aku mEmAnG Tak PAkAi Pon ILYMR...TapI tAh MacAm MaNe Leh DApAt IdeA Ni tAh...JadI BiArlAh ILYMR nI Aku JE yANg tAhu SEndiRi OK!!!